Regional beredskapskoordinator 100% fast stilling

Kommunene i Nord-Gudbrandsdalen (Lesja, Dovre, Sel, Vågå, Lom og Skjåk) prioriterer beredskapsarbeid og oppretter en ny stilling som regional beredskapskoordinator.

Som beredskapskoordinator spiller du en sentral rolle i å sikre innbyggernes trygghet og samfunnets robusthet i møte med uforutsette hendelser og kriser. Dette kan inkludere alt fra naturkatastrofer som flom og skred til større ulykker, pandemier eller teknologisk svikt. 

Stillingen handler om å initiere og koordinere kommunenes beredskapsarbeid, der målet er å forebygge risiko, minimere konsekvenser og sikre en rask og effektiv håndtering når kriser oppstår. Gjennom planlegging, risikoanalyser, øvelser og samarbeid med andre aktører, bidrar du til at kommunen er best mulig forberedt.

Du vil inngå som en strategisk rådgiver for de lokale beredskapskoordinatorene, kommunenes ledelse og som en brobygger mellom ulike aktører, inkludert politi, brannvesen, helsevesen og frivillige organisasjoner i regionen.

Regional beredskapskoordinator er organisatorisk plassert i Dovre kommune.

 

 

 

 

 

De mest sentrale arbeidsoppgavene vil være knyttet til:

  • Arbeidet med helhetlig ROS-analyse i tråd med lovverket.
  • Utvikling og samordning av overordnet beredskapsplanverk i tråd med lovverket, samt lokale forhold.
  • Tiltak som sikrer at alle som er tiltenkt en rolle i kommunens krisehåndtering har tilstrekkelige kvalifikasjoner i tråd med lovverket.
  • Planlegging av regionalt beredskapsråd en gang pr år.
  • Å sikre kontinuitet i beredskapsarbeidet ved å delta i strategiske møter i utvalgte forum i hver enkelt kommune.
  • Statusrapport for kommunens beredskapsarbeid til kommunestyret i hver enkelt kommune.

 

Kompetansekrav

  • Høyere utdanning (minimum bachelor) innen fagområder som samfunnssikkerhet og beredskap, eller andre relevante fagområder.
  • Førerkort klasse B.

 

Kompetanseønske

  • Erfaring med koordinering og/eller tverrfaglig arbeid, gjerne med kjennskap til kommunal sektor.
  • Erfaring fra krise- og beredskapsarbeid.

Personlige egenskaper vil vektlegges.

 

Du må i søknaden kunne vise til interesse for fagområdet, god rolle- og oppgaveforståelse, at du er strukturert og målrettet med evne til samarbeid og kommunikasjon.

Vi tilbyr en spennende, tverrfaglig og variert stilling med mye ansvar i en usikker tid, lønn etter avtale/tariff, pensjonsordning i KLP bilgodtgjørelse og mobiltelefonordning. Ellers gjelder vanlige kommunale ansettelsesvilkår.

Det er mulighet for en viss bruk av hjemmekontor. 

 

For søknad vennligst benytt vårt elektroniske søknadsskjema som du finner på vår hjemmeside under elektroniske skjema. Ledig stilling - søknad - dovre

Kopier av vitnemål og attester ber vi om at du tar med på et evt. intervju.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søker kan bli offentliggjort selv om det blir bedt om reservasjon mot det, jf offentleglova §25. Søker vil i så fall bli varslet om dette på forhånd.

 

Kontaktinformasjon:

Åge Tøndevoldshagen, brann- og beredskapssjef, +47 996 93 817
 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidssted: Almenningsvegen 35, 2660 Dombås

Arbeidsgiver: Dovre kommune

Stillingsprosent: 100%
Fast stilling med snarlig tiltredelse

 

Søknadsfrist: 15.05.2025