Unik mulighet til å bli IKT-lærling

Dovre kommune er den eneste kommunen i Nord-Gudbrandsdalen som tilbyr lærlingplass både innenfor dataelektronikk og IKT-servicefag. Til høsten har vi en ledig stilling.

Allerede nå kan du søke på læreplass innen fagområdet IKT-servicefag/Dataelektrokikk.

Søknadsskjema finner du her.

IKT-avdelingen i Dovre kommune: (f.v.) IKT-konsulent Markus Lystad-Larsen, andreårslærling Per Erik Falkenhaug Holum, førsteårslærling Runar Nyløkken, praksiselev Jan Kristian Eide og leder Bård Haugstulen Simen Rudiløkken/Vigga

I 2011 økte vi antallet lærlingplasser i kommunen. I dag er to av totalt fem lærlingplasser i Dovre kommune innen datateknologi. Å kunne tilby ungdom lærlingplasser er for oss en vinn-vinn-situasjon. På IKT-avdelingen på Båtsto er vi ansvarlige for 3-400 brukere tilhørende alle etater i kommunen, og én arbeidsdag er aldri lik en annen. Arbeidsoppgavene er varierte, for å jobbe med datateknologi betyr ikke nødvendigvis å sitte foran skjermen hele dagen.

Slik kan vi tilby lærlingene våre et solid springbrett inn i arbeidslivet, hvor det å bygge erfaring og kompetanse på en arbeidsplass styrker dem til å velge riktig jobb senere. Ikke minst kan vi også stadig lære noe nytt fra lærlingene våre!

Bård Haugstulen
IKT-sjef