Trenger bedriften ekstern bistand med et utviklingsprosjekt?

Senter for Bygdekultur tar i mot gratulasjoner for gjennomføringen av SMB-utvikling 2022/2023

Omstillingsprogrammet i Sel (Styrk Sel) inviterer 1-2 bedrifter i Dovre til å delta i ny runde av SMB-utviklingsprogrammet.

Har din bedrift behov for ekstern bistand for å lykkes med vekst eller for å sikre eksisterende arbeidsplasser? Da bør du sjekke ut om utviklingsprogrammet for små- og mellomstore bedrifter (SMB-utvikling) kan være aktuelt.

1-2 utvalgte bedrifter fra Dovre, uavhengig av bransje, kan få muligheten til å delta. Dovre kommune dekker 50 % av deltakeravgiften, Styrk Sel dekker 45 % og bedriften 5 %. Programmet starter opp i høst og varer til ca. mai 2024.

Kan dette være aktuelt for din bedrift? Ta kontakt med næringsrådgiver Steinar Tolf Jacobsen snarest mulig og innen 15. august : steinar.tolf.jacobsen@dovre.kommune.no / tlf. 97077039

Furuhaugli Fjellhytter AS, Senter for Bygdekultur AS og Korsvoll Maskin AS deltok i forrige runde av SMB-utvikling.

Her kommer informasjon om SMB utviklingsprogrammet, hentet fra Styrk Sel:

"Målet i forprosjektet har vært at hver enkelt bedrift skal utvikle planer for utvikling. Det jobbes etter skreddersøm; det vil si at det fokuseres på hva hver enkelt bedrift må gjøre for å utvikle seg. I neste fase skal bedriftene realisere planene. Ambisjonen er klar: økt konkurransekraft for å sikre eksisterende arbeidsplasser, samt skape nye. Det er forretningsutviklere fra Fossekall AS som har bistått bedriftene. Satsing er hovedsakelig finansiert av Styrk Sel, Innovasjon Norge og kommunene. I tillegg har bedriftene selv betalt en liten egenandel for å delta".