Stor fest for nytt utdanningstilbud på Hjerleid

Elever ved vg2 byggteknikk på HjerleidElever, lærere, og ansatte feiret sammen med inviterte gjester det nye utdanningstilbudet som er igangsatt denne høsten innen vg2 Byggteknikk.

Selv om det var vg2 Byggteknikk som ble offisielt åpnet, ble det også markert at Handverksskolen har fått godkjenning for enda et nytt tilbud, vg2 Overflateteknikk, som planlegges igangsatt fra 2019.

Det var byggfagelevene som sørget for den symbolske åpningen av linja, se bildet over.

Ellers vanket det hyggelige hilsener fra mange hold, blant annet fra Dovre kommune, Oppland fylkeskommune, Karrieresenteret, Snøhetta Regnskap m.fl. Kjell Marius Snipen sto for flotte kunstneriske innslag, og avsluttet med en sterk appell til støtte for å ta vare på håndverksfagene for framtidige generasjoner.

Les mer om festen på gd.no