Starte egen bedrift?

Har du lyst til å starte egen bedrift? Bli med på inspirasjonsmøte den 24. januar kl. 19.00 - enten digitalt eller fysisk i “Banken” i Lesja sentrum

Møtet er aktuelt for deg som vurderer å starte opp dine egen bedrift, men det kan også være interessant for alle som har starta opp for seg selv og som vil høre andre sine gründerhistorier.

Du kan delta på møtet digitalt eller fysisk den 24. januar kl. 19.00.

Slik foregår det i Dovre og Lesja:

Digital sending på Facebook + fysiske møte i “Banken” i Lesja sentrum
Påmelding fysisk møte: solveig@nordveggen.no

Det er her direktesendingen vil startehttps://www.facebook.com/events/711695947560403

Vi serverer pizza til deltakerne på de fysiske møteplassene.

Program:

Du vil få et lite innblikk i disse bedriftene:

- Anders Skjelden i Lom & Skjåk Rørservice AS:
Etter 12 år som ansatt i ulike rørleggerfirma fikk Anders Skjelden lyst til å skape sin egen arbeidsplass i 2022. Bedriften er også i ferd med å bli godkjent som lærebedrift. Han vil dele hvordan den reisa har vært fram til i dag.

- Solveig Græsli på Ljosbakken gard
Ljosbakken gard holder til på Lesja, og har tidligere deltatt på "Gardsgründer" i regi av Skåppå. Her driver de med gårdsovernatting, Inn på tunet og mjølk- og kjøttproduksjon av storfe.

- Martine Thon Bråthen i Floravind:
Martine Thon Bråthen tok fart med å etablere sin egen bedrift, Floravind, som produserer håndlaga naturlig hudpleie av bl.a. lokale urter som hun finner i Lom og Gudbrandsdalen.

Margrete Morken Bøye i bedrifta Sterk og sprek i Skjåk: Mer info kommer!

I tillegg vil du få hilse på Skåppå, som vil informere kort om etableringskurset som starter opp i februar.

Det foregår parallelt tilsvarende arrangement i de andre kommunene i Nord-Gudbrandsdal. Arrangementet er åpent for alle og er gratis, men husk påmelding.

Arrangører:
Kommunene: Sel, Skjåk, Vågå, Lom, Dovre og Lesja