Sjelden mulighet for bedrift med vekstambisjoner!

Dovre kommune er, sammen med de andre kommunene i Nord-Gudbrandsdal, invitert med i et regionalt næringsutviklingsprosjekt knyttet opp mot omstillingsprosjektet i Sel.

Konkret betyr dette at Dovre kommune har fått mulighet til å stille med én bedrift til å delta i programmet SMB-utvikling, et bedriftsutviklingsprogram utviklet av Innovasjon Norge. Generell informasjon om SMB-utvikling finner du her.

Totalt vil ca. 20 bedrifter fra regionen delta i prosjektet, som starter opp ca. 1. november 2022 og varer i 6-8 måneder.

Fremdriftsplan for utvelgelsesprosessen i Dovre blir som flg.:

Innen 24. juni:                  Utlysning av muligheten

Innen 15. august              Søknad til næringsavdelingen

Innen 31. august:             Næringsavdelingen i kommunen har identifisert og evaluert bedrifter, som har meldt sin interesse. Oversendelse av                                                          kandidater til prosjektledelse.

Innen 10. oktober:          Evaluering og endelig utvelgelse av deltaker fra Dovre gjennomføres av konsulentselskapet Fossekall/Styrk Sel

1. november:                   Prosjektet igangsettes (forprosjekt)

Kriterier for deltakelse:

• Bedriften må ha et ønske/mål om vekst
  • Vekstpotensialet må være til stede (marked etc.)
  • Det må være vilje og evne (ressurser) i bedriften til å jobbe med utviklingsprosjektet gjennom perioden
  • Vekstplanen må ha sysselsettingseffekt, dvs. flere arbeidsplasser eller sikre de som er

Aktuelt for din bedrift å delta i SMB-utvikling?

Send en søknad til steinar.tolf.jacobsen@dovre.kommune.no innen 20. juli, der du kort svarer opp kriteriene over. Ta kontakt på tlf. 97077039, hvis spørsmål.

SMB-utvikling skal bidra til å skape vekst i små og mellomstore bedrifter i omstillingsområdet.

Verktøyet omfatter rådgivningstjenester og hjelp til utarbeidelse av prosjektplaner for utviklingsprosjekter i lokale bedrifter. Normal gjennomføringstid er seks til åtte måneder.

Organisering av SMB-utvikling

SMB-utvikling gjennomføres som et prosjekt i regi av omstillingsprogrammet i Sel kommune og med bistand fra konsulentselskapet Fossekall. Prosessen er delt opp i tre faser: Forstudie, forprosjekt og hovedprosjekt, i tråd med prosjektlederprosessen (PLP). Konsulentselskapet Fossekall bidrar prosjektleder i omstillingsprogrammet med gjennomføring av SMB-utvikling.