PNU-utvalget på bedriftsbesøk

PNU-utvalget besøkte Romsdalsvegen 120 Inge Angård Plan-, nærings- og utviklingsutvalget (PNU-utvalget) besøkte Romsdalsvegen 120 ("fabrikken") på sitt siste møte før sommeren.

Kommunens driftsavdeling viste fram sine flotte nye lokaler i søndre del av industrihallen. Dovre kommune har investert ca. 3 mill. kr, som har gitt nye garderober, møterom, kontor og lager av en helt annen kvalitet enn det som mannskapene har måttet leve med fram til nå. Det var en veldig tilfreds driftsleder Tor ivar Hovhaugholen og arbeidsformann Jan Inge Haugen som orienterte og viste fram lokalene.

Nye flotte lokaler for kommunens driftsavdeling Inge Angård

PNU-utvalget besøkte også en svært viktig bedrift som leier lokaler i Romsdalsvegen 120, Lesja-Dovre Elektro (LDE). Daglig leder hans Olav Lusæter orienterte om virksomheten, markedet og framtidige planer. I forbindelse med ombyggingen for driftsavdelingen, har LDE fått nye lagerarealer og ny inngang med varelevering, noe Lusæther var svært tilfreds med.

Hans Olav Lusæther fortalte om den positive utviklingen i Lesja-Dovre Elektro Inge Angård

Stryringsgruppeleder Martin Killi og daglig leder Roger Elsrud orienterte om Dovre vekst, en kommunal avdeling som er lokalisert til R120, og som gir aktivitets- og arbeidstilbud til personer som av ulike grunner faller utenfor det ordinære arbeidsmarkedet.

Dovre Element er lokalisert i nordre del av industrihallen, og har nylig inngått ny leieavtale med Dovre kommune på et større produksjonsareal (godkjent i kommunestyret 23.05.), og blir nå den største leietakeren. Virksomheten har hatt en god utvikling i 2021, og har planer om å utvide arbeidsstokken fra høsten. Bedriften har i løpet av våren fått ny port for å lette varetransport og produksjon.

Med etableringene over, er nå industrihallen tilnærmet fylt opp med private bedrifter og kommunale avdelinger, noe som er svært positivt.