Ny kommunal kompensasjonsordning Covid19 lagt ut på regionalforvaltning.no - søknadsfrist 15. september

Illustrasjonsfoto: sticos.no

Dovre kommune er tildelt nye kr. 920.000 i statlige midler ifbm. kommunal kompensasjonsordning DEL 3. Tilskuddsordningen skal tilføre likviditet til levedyktige, lokale bedrifter, som har opprettholdt virksomheten gjennom koronapandemien, men som har hatt omsetningstap eller merkostnader grunnet myndigheters pålagte nedstengning og/eller smitteverntiltak.

Ordningen omfatter perioden 12.03.2020 - 31.08.2021, og skal først og fremst nå bedrifter som helt eller delvis har falt utenfor andre støtte- og kompensasjonsordninger under Covid19. Bedrifter som søkte/fikk tildelt midler i forrige runde, kan allikevel søke. Tidligere tilskudd vil bli tatt hensyn til i utmålingen.

Bedrifter skal søke gjennom regionalforvaltning.no, som i forrige søknadsrunde. Der ligger den fullstendige utlysningsteksten. Les denne, samt veiledningen nøye, før det søkes. Legg spesielt merke til at man nå skal oppgi tidligere mottatt offentlig støtte i selve søknadsmalen. Tapt omsetning eller merkostnader som det søkes kompensasjon for, skal dokumenteres og bekreftes av regnskapskontor eller revisor, som vedlegg.

Støtten beregnes skjønnsmessig ut fra søknadsgrunnlaget, dokumentasjon, mengden søknader og tilgjengelige midler til fordeling.

Søknadsfrist er 15. september, søknader vil bli behandlet i PNU-styremøtet den 26. oktober, og innvilgede tilskudd vil bli utbetalt raskt deretter.

Ved spørsmål, ta kontakt med steinar.tolf.jacobsen@dovre.kommune.no / tlf. 97077039 eller inge.angard@dovre.kommune.no / tlf. 91520863.

Utlysningstekst - Regionalforvaltning