Mange stilte på bredbåndsmøte

Asgeir Torstensen, Homenet Dovre kommune Jetta kafeteria stilte med kaffe og kanelboller til de mange frammøtte på informasjonsmøtet om bredbåndsutbyggingen mellom Ilka og Dovreskogen.

Salget av abonnement er allerede godt i gang, og en del nye avtaler ble inngått under møtet.

Fiberutbygger Homenet AS og ansvarlig for graving av fiberen i felt, entrepenørselskapet Brunbjørn, orienterte om planene og framdriften i prosjektet, som skal fullføres i løpet av 2022. Utbygger besvarte også de mange spørsmålene som kom fra forsamlingen.

Presentasjonen finner du her: Informasjonsmøte-presentasjon (PDF, 2 MB)

Prosjektet i Dovre er del av et større regionalt utbyggingsprosjekt der Homenet AS vant anbudskonkurransen. Det pågår også nå tilsvarende prosjekter i regi av Homenet i Lesja, Lom, Vågå og Sel.