Kommunestyremøte mandag 15.6.20

Mandag 15.6.20 kl. 09.00 blir det avholdt kommunestyremøte på kommunehuset Båtsto.

Vi oppfordrer innbyggere og andre til å følge sendingen direkte på www.dovre.kommune.no/kommuneTV

Dette av hensyn til smittevernreglene som fortsatt gjelder i forbindelse med koronaviruspandemien.

Kommunestyresalen er ikke tilpasset det antall personer som er tillatt når en skal ta hensyn til avstandsregelen på 1 meter.

Utdrag fra Helsedirektoratet:

Arrangementer med inntil 50 personer

Det er tillatt med arrangementer på offentlig sted for inntil 50 personer forutsatt at:

• det er mulig å holde avstand på minst 1 meter mellom personer (gjelder ikke personer i samme husstand)
  • arrangementet har en ansvarlig arrangør som har oversikt over hvem som er til stede og er ansvarlig for at rådene om avstand og smittevern følges
  • arrangøren iverksetter tiltak som bidrar til at syke ikke deltar på arrangementet og ivaretar god hygiene

En ansvarlig arrangør er viktig for å sikre rask smittesporing hvis det skulle bli nødvendig.

Ansatte eller oppdragstakere som står for gjennomføringen av arrangement på offentlig sted skal ikke regnes som en del av arrangementet.

Virksomheter som står for gjennomføringen av arrangement bør følge relevante standarder om smittevern.