Kommunal kompensasjonsordning fortsetter i 2022

Dovre kommune er tildelt totalt kr. 1.273.000 som påfyll til kommunal kompensasjonsordning. Ordningen blir søkbar i januar.

I flg. pressemeldinger fra Regjeringen de siste dagene, er Dovre kommune tildelt totalt kr. 1.273.000 fra statlig myndighet til den kommunale kompensasjonsordningen for lokale virksomheter (kom. komp. del 5 kr. 500.000 og del 6 kr. 773.000). Ordningen er ment å treffe lokale virksomheter som på nytt blir hardt rammet av innføringen av nye restriksjoner og smitteverntiltak høsten 2021, og da særlig innenfor servering-, arrangement- og reiselivsnæringene. Ordning vil bli publisert- og være søkbar på www.regionalforvaltning.no over nyttår, når spesifikke betingelser og kriterier er utarbeidet. Ny informasjon om ordningen vil komme på kommuneweb, kommunens facebook-side og i nyhetsbrev fra næringskonsulenten.