Hvordan tilrettelegge for økt næringsutvikling i Dovre?

Sommeren 2020 vedtok kommunestyret i Dovre kommune å utnevne en tverrpolitisk arbeidsgruppe som skulle se på hva kommunen kan gjøre for å tilrettelegge og stimulere for næringsutvikling.

Arbeidsgruppen har vært ledet av Ida Amble Ruge, og har ellers bestått av Knut Nytun, Anita Frich og Odd Morten Taagvold. Næringskonsulent Steinar Tolf Jacobsen har deltatt i arbeidet fra kommuneadministrasjonen.

Gjennom innledende arbeid, spørreundersøkelse, litteratur- og statistikksøk, intervju med næringsaktører og andre kommuner har gruppen hentet inn informasjon om hva som er viktig i næringsarbeidet, næringslivets ønsker og behov, og hvordan andre kommuner jobber fornæringsutvikling. Basert på disse innspillene har arbeidsgruppa drøftet og diskutert, og gjennomført en SWOT-analyse for å kartlegge styrker, svakheter, trusler og muligheter for
næringsutvikling i Dovre kommune.

Rapporten ble presentert for kommunestyret på møte 14. juni 2021. Du kan lese den ved å klikke på lenken nedenfor:

Hvordan tilrettelegge for næringsutvikling i Dovre - endelig versjon (PDF, 2 MB)