FOLKEHELSE- OG LEVEKÅRSUNDERSØKELSEN 2018

Å LEVE OG BO I OPPLAND
Oppland fylkeskommune og din kommune ønsker å få mer kunnskap om hvordan det er å leve og bo i din kommune. Livskvalitet, trivsel, tilhørighet, inkludering, sosiale og miljømessige forhold, livsstil, levestandard, boforhold, arbeids- og utdanningsmuligheter, natur-, kultur og fritidsmuligheter er temaer i denne undersøkelsen. Dette er sentrale faktorer for folkehelsa. Østlandsforskning gjennomfører undersøkelsen på oppdrag fra Oppland fylkeskommune.

SVARENE DINE ER VIKTIGE
900 dovringer inviteres til å bidra i undersøkelsen. Svarene dine er viktig, enten du er ung eller gammel, frisk eller syk. Du vil være med å bidra til bedre kunnskap for planlegging og tiltak for enda bedre trivsel, livskvalitet og folkehelse i din kommune. Svarene vil også kunne brukes i sammenligning med landet for øvrig, og mellom kommuner i fylket.

DELTAKELSE
Spørreskjema og svarkonvolutt er levert til husstander av en lokal organisasjon på vegne av
Østlandsforskning. Dombås/Lesja damelag vil dele ut skjemaene i løpet av uke 37.
Deltakelse i undersøkelsen er frivillig. Er det spørsmål du ikke ønsker å svare på eller som du ikke finner relevante, kan du gå videre til neste spørsmål.

PREMIE TIL DEN KOMMUNEN MED HØYEST SVARPROSENT
Den kommunen som har høyest svarprosent blir premiert med midler til et godt folkehelsetiltak.
Svarer du på nettet er du med i trekningen av gavekort og flaxlodd!
Dette gjør du ved å gå inn på www.folkehelseoppland.no og oppgi din kode, som du ser i det blå feltet. Du er da med i trekningen av gavekort på 1000 kr og flaxlodd. Når du har svart på spørsmålene, registreres og oppbevares svarene på server hos objectplanet.com/Opinio. Tjenesten har sikring mot inntrengning og skadelig programvare.

Svarfrist er 30. september