Fibernettutbyggingen på Dovre er i gang

Mange møtte frem, noen hadde spørsmål, og flere tegnet seg da Telenor i forrige uke informerte om fibernettutbyggingen på strekningen Ilka-Dovre.

Torsdag 5. april arrangerte Telenor og Dovre kommune informasjonsmøte om den forestående fibernettutbyggingen i området Ilka-Dovre. Utbyggingsprosjektet i Nord-Gudbrandsdalen er et samarbeid mellom Telenor, kommunene og Nasjonal kommunikasjonsmyndighet, som støtter prosjektet med kr.15 mill.

De 60-70 fremmøtte på Toftemo fikk informasjon fibernettets kvaliteter, om prosjektets gjennomføring og fremdrift, samt en klar oppfordring om å benytte sjansen til å sikre seg sterkt subsidiert fibernett i denne utbyggingsrunden. Prosjektet forventes ferdigstilt innen november/desember 2018, og innsalget til forbrukerne foregår nå. Ønsker du å bestille eller lurer du på om du kan få fibernett til din eiendom, kontakt gjerne Telenor/Canal Digital Fiber sin representant, Martinus Fossen, på m. 47863015.