Dovre-ræpp trigga dansefoten på Dombås stasjon

DåmDåm, med dovringen Kjell Marius Snipen i spissen, var i storform på kommunens sommerkonsert i forbindelse med at Sommertoget besøkte Dombås stasjon.

I kommunens sommerkonsert i den flotte infoboksen som for anledningen var lånt fra Norsk Villreinsenter på Hjerkinn, medvirket også Bjørn Sigurd Glorvigen og medspillere samt Iver Johnsen Holsbrekken fra Lesja med flotte musikkinslag.

Sommertogets besøk i Dovre ble en flott dag helt fra toget kom innenfor kommunegrensen på Hjerkinn, til Sommeråpent var avviklet som direktesendt tv med Jenny Skavlan og Hans Olav Brenner i spissen sent på kvelden. Lokale aktører fikk vist fram mye av det flotte som vår region har å by på, med moskus, sykkel, lokalmat og sprek lokal ungdom som viktige fyrtårn.

Over 600 frammøtte tok imot Sommertoget da det ankom Dombås stasjon presis kl. 1400. På stasjonsområdet var det mulig å kjøpe rømmegrøt, kaffe og mye annet godt fra Dovre bygdekvinnelag, og det var mange aktiviteter for barn og unge.

Stor takk til de mange lokale bidragsyterne til denne flotte dagen, både langs jernbanelinja over fjellet, og på Dombås stasjon. Stor takk også til kommunens prosjektleder for arrangementet, Maria Kampesæter Kleiven og Lasse Stadeløkken fra Trollbinde AS.

Liv på Dombås stasjon Lasse Stadeløkken

Sommertoget-show på Dombås stasjon Dovre kommune