Spillemidler- Tilskudd til anlegg for idrett og fysisk aktivitet. Frist 15. oktober.

Her finner du informasjon om tilskudd til anlegg for idrett og fysisk aktivitet, kompensasjon av merverdiavgift ved bygging av idrettsanlegg.

Kommuner, idrettslag og andre sammenslutninger kan søke om spillemidler til idrettsanlegg.
Spillemidlene skal bidra til at en større del av befolkningen får mulighet til å drive idrett og fysisk aktivitet.
Det kan søkes om tilskudd til:

• nybygg og rehabilitering av anlegg for organisert idrett
  • nærmiljøanlegg (utendørsanlegg for fysiske aktiviteter i tilknytning til boområder)
  • kulturbygg

Søknadsfrist til kommunen er 15. oktober.

Søknaden registreres på www.anleggsregisteret.no

Om et idrettslag e.l. har planer om å søke spillemidler i 2022, må de ta kontakt med saksbehandler i kommunen så raskt som mulig.

Før søknaden registreres i www.anleggsregisteret.no , må anlegget ha et anleggsnummer. Ta kontakt med kulturkontoret for å sjekke om anlegget ditt er registrert.

I anleggsregisteret finner du også "Bestemmelser om tilskudd til anlegg for idrett og fysisk aktivitet" samt diverse maler som kan brukes i søknaden.

Dokumentasjon som må være med i en spillemiddelsøknad:

• Målsatte tegninger
  • Kostnadsoverslag for prosjektet
  • Dokumentasjon av verdi på eventuell dugnad
  • Dokumentasjon på finansieringen av prosjektet
  • Eventuell dokumentasjon av større prosjektkostnader
  • Dokumentasjon på at søker kan bruke grunnen der det skal bygges/rehabiliteres anlegg
  • Behovsvurdering

Ta kontakt dersom du har spørsmål:
Kristine Strande, kristine.strande@dovre.kommune.no, tlf. 910 00 414
Rådgiver kultur, idrett og friluftsliv