Arrangementstilskudd høsten 2017

ArrangementSøknadsfrist 15. oktober.

Arrangementstilskudd

Kr. 30 000,- til kulturformål fordeles på to søknadsrunder i året.

• Tilskudd kan gis til personer, organisasjoner eller institusjoner i Dovre kommune som fremmer lokal kultur og aktivitet. Unntaket er rene kommersielle tiltak.
  • Tilskudd skal kun gis til arrangement som holdes i Dovre kommune.
  • Frivillige lag og organisasjoner som har egen tilskuddspost for arrangement på kommunebudsjettet er ikke berettiget.
  • Tiltak for barn og ungdom opp til og med 19 år prioriteres.
  • Tilskuddets omfang skjønnsvurderes ut fra målgruppe, kvalitet på arrangement, totalkostnad, lagets økonomi og inntektsmuligheter.
  • Normalt ytes ikke tilskudd som overstiger 50 % av prosjektets totalkostnad.
  • Søknaden skal gi opplysninger om:

a) Formål b) Tidsramme c) Innhold e) Budsjett og finanieringsplan.

• Søknaden må komme i forkant av arrangementet.
  • Kommunen krever en enkel skriftlig rapport med regnskap fra avviklede arrangement.
  • Arrangement som får tilskudd skal bruke Dovre kommunes kommunevåpen i forbindelse med arrangementet. På hvilken måte kommunevåpenet skal brukes avtales med Rådmannen.
  • Søknadsfrister 15. april og 15. oktober.

Søknaden sendes til Dovre kommune, Kongsvegen 4, 2662 Dovre eller postmottak@dovre.kommune.no

Kontakt; kulturkonsulent Anethe Kleven anethe.kleven@dovre.kommune.no tlf. 61 24 21 00