Bli med på UKM CAMP på Otta i august!

UKM CAMP for deltakere fra 13- 20 år. Påmelding innen 22. juni.

Velkommen til UKM CAMP på Otta 16.- 18. august 2019.

Tema: Ytringskultur.

Vi tilbyr 2 ulike kurs:

· Film

· Litteratur

Åpent for alle fra 13- 20 år ( de som starter i 8. trinn høsten 2019, og er ferdige med videregående vår 2019)

UKM CAMP starter fredag kl. 18.00 og avslutter søndag kl. 15.00 med en enkel framvisning i kulturhuset.

Alle deltakere overnatter på Otta vgs. Det blir servert mat, og vil være sosiale aktiviteter for deltakere.

UKM CAMP er gratis for deltakere!

Påmeldingsfrist lørdag 22. juni, meld deg på her: https://rsvp.ukm.no/198-UKM+CAMP

( Avmeldingsfrist 15. juli. Avmelding etter 15. juli blir fakturert med kr. 500,- eller deltakere

må levere legeerklæring.)

Om kurs og kursholdere:

FILM

Edvard Mølmen er opprinnelig fra Lesjaskog, men bor nå i Skjåk.

Han er utdanna filmskaper fra Wales. Edvard jobber med film og bilder i DMT markedsføringsbyrå. Han har mange års erfaring fra media- og kommunikasjonslinjer ved videregående skoler både i Oppland og i Trøndelag. Edvard gleder seg til å være instruktør for film på UKM campen i august, og håper mange ungdommer melder seg på!

LITTERATUR

Kurs i skriving og framføring av scene tekst med Beatur og Taro Vestøl Cooper

Kurset inneholder teater øvelser for grunnleggende stemme og tilstedeværelse, skrive øvelser for å gripe fatt i det som brenner på innsiden, riming og rytme øvelser for dynamikk og flyt i tekstene, lett dandert med uhøytidelig humor og selvironi.

Gjennom kursdagene skal vi leke med hvordan vi best formidler tekst og vil forberede deltakerne til å entre scenens univers av muligheter. Fra rap til poesi, fra dramatikk til standup, kokes alt sammen til en magisk visning siste dag.

Velkommen!

Beatur er Islandsmester i beatboxing, Entertainer og musiker som bruker forskjellige knappemaskiner til å lage musikk. Han er veldig flink til at lage ting ført og tilpasse stemning til tekst som blir fremført. Beatur har jobbet mye innafor teater og scener, Bl.a Det Norske teater, Oslo Nye teater, Den Norske Opera og Ballet, National Teateret, Nordic Black teater, Det Andre teater, Black box teater og mange fler landet rundt. Beatur er også medlem i bandet Awesomnia og spiller ofte sammen med forskjellige utøvere.

Taro Vestøl Cooper er født i Brooklyn, New York 1984 og vokst opp på Kampen, Vålerenga og Tøyen i Oslo. Han er tidligere Norgesmester i slam poesi fra 2010 og 2013, skandinavisk mester i 2011 og svensk mester i team slam poetry i 2016 og 2017. Utdannet skuespiller ved Nordic Black Xpress i Oslo, jobbet med og for Teater NOR, Agenda X, Nordic Black Theatre og har bla. gjort prosjekter i samarbeid med Den Norske Opera, Oslo Filharmoni, Hålogaland teater, SPKRBOX festivalen, Bugge Wesseltoft og Saul Williams. Han har de siste 4 årene vært MC/konferansier på  SLAM! kveldene i  Oslo, Open Xpression og talkshow vert, og oppstarter og daglig leder av SLAM! Poesi scenen i Oslo og Foreningen Slamkollektivet. Til daglig instruerer, underviser og opptrer Taro landet rundt på skoler, bibliotek, ungdomsklubber, seminarer, festivaler og scener av ymse slag.

Arrangør: UKM Nord- Gudbrandsdal.

Har du spørsmål ang. UKM Camp, ta kontakt med UKM- kontakten i din kommune, Dovre: Anethe Kleven, tlf. 910 00 414.