Markedsførte Dovre på Hyttemessa på Hellerudsletta

Mens andre forberedte seg til å avgi sin stemme i kommunevalget, brukte de utskremte fra Dovrehytter helgen, og stemmen sin, på å framsnakke Dovre som hyttedestinasjon og reisemål, på Hyttemessa på Hellerudsletta.

Det å selge tomter fra partytelt, er trolig en øvelse mer utfordrende enn å selge sand i Sahara. Mange besøkende på hyttemessa hadde både hytte, tomt eller begge deler, og det skal ikke feies under teppet at reiseveien fra Oslo-området og opp til Dovre, var en hyppig innvending fra de vi snakket med. Vår strategi ble derfor å fortelle om aktiviteter og alt det fantastiske som kan oppleves her oppe i den flotte kommunen vår - så fikk heller hyttetomta ligge litt på vent.

Utstyrt med magasinet FJELL og Vigga Sommeravis, og med tomteprospektene lurt inn mellom sidene, gikk Rannei Hovde fra Bergsgrende Hyttegrend, Rune Fossmo fra Dombås Hyttepark og undertegnede derfor offensivt til verks med lokkerop om Tour de Dovre, viewpoint Snøhetta og vakre nasjonalparker. Til tross for at regnet pøste ned hele lørdagen og halve søndagen, både utenfor og delvis innenfor teltveggene, ble det gjennomført mange gode samtaler om Dovre og mulighetene her. Så, selv om det ikke ble noen tomtesalg "over disk" denne gangen, fikk vi utvilsomt etterlatt mange positive inntrykk, som kanskje kan lede til noe mer senere...

Dovrehytter er et næringstiltak koordinert av næringsavdelingen i Dovre kommune, der vi samler tomtetilbydere i kommunen under en felles paraply - dovrehytter.no. Flg. hyttefelt er med: Dombås Hyttepark, Bergsgrende Hyttegrend, Skogsætrin Hytteområde, Hundyrju Hyttegrend, Hjerkinnlia Fjellgrend.

Steinar Tolf Jacobsen
Næringskonsulent