Sankthansfeiring på Maihaugen 2019

Søndag 23. juni er det igjen duket for Sankthansfeiring på Maihaugen. Dovre kommune er medarrangør i 2019.

Det er en lang tradisjon for at kommunene i Gudbrandsdalen er medarrangør på Maihaugen. Dovre var med sist i 1986 og i 2003. I tillegg var Dovre Husflidslag med i jubileumsåret 2012.

Dovre kommune er invitert til å være medarrangør for Sankthansfeiringen i 2019.

Vi inviterer lag og foreninger i Dovre til å være med i programmet.

Programmet starter 17.30 og varer til 23.00

Dovre kommune har ansvar for kulturinnslag på utescenen fra kl. 18.00- 20.45.

Skape liv i husene fra Dovre: Telthuset og Kirkestuen.

Aktiviteter fra lokale lag og foreninger; Historielag, Bygdekvinnelag, Husflidslag, Idrettslag.

Markedsføring av lokalt kultur- og næringsliv; utstillere innen håndverk, husflid, mat og reiseliv. Aktører får låne torgbord gratis av Maihaugen.

Vi inviterer til felles informasjonsmøte for interesserte aktører

mandag 18. mars kl. 19.00 på Toftemo turiststasjon på Dovre.

Rune Prøven fra Maihaugen deltar på møtet.

Påmelding til informasjonsmøte til kulturkonsulent innen fredag 15. mars.

Om dere ikke kan møte på informasjonsmøtet, gi beskjed dersom dere ønsker å delta på Sankthansfeiringen den 23.6.2019 til kulturkonsulent innen 18. mars.

Vi håper mange har anledning til å være med på en høytidelig feiring på Maihaugen!